Formuláře:
1. Identifikační číslo
--- Neuvedeno ---
2. Kód
--- Neuvedeno ---
3. Pojmenování (název) životní situace
Ustanovení zvláštního příjemce dávky důchodového pojištění
4. Základní informace k životní situaci
Oprávněný příjemce dávky důchodového pojištění nemůže ze zdravotních důvodů přebírat dávky důchodového pojištění
5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)
Oprávněný příjemce dávky důchodového pojištění, jeho zákonný zástupce, opatrovník nebo navrhovaný zvláštní příjemce dávky důchodového pojištění.
6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace
Ve věci ustanovení zvláštního příjemce dávky důchodového pojištění rozhoduje obecní úřad podle místa trvalého bydliště oprávněného příjemce dávky důchodového pojištění.
Oprávněný nebo navrhovaný zvláštní příjemce dávky důchodového pojištění podá žádost /jejíž součástí je i vyjádření lékaře ke zdravotnímu stavu oprávněného/ na příslušném obecním úřadě, po doložení potřebných dokladů je vydáno rozhodnutí o ustanovení zvláštního příjemce. Jakmile je rozhodnutí pravomocné je zasláno přímo plátci důchodu, který zajistí výplatu dávky k rukám zvláštního příjemce /do 3 měsíců/.
7. Jakým způsobem zahájit řešení životní situace
Správní řízení je zahájeno dnem podání žádosti na předepsaném tiskopise.
8. Na které instituci životní situace řešit
Magistrát města Kladna
9. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit
Odbor sociální – oddělení sociální práce, krizového řízení a bezpečnosti
pracoviště: nám. 17. listopadu 2840,Kladno
Úřední hodiny: pondělí, středa 8.00 – 18.00 hod, čtvrtek 8.00 – 15.00 hod.
10. Jaké doklady je nutné mít s sebou
Jaké doklady je nutné mít s sebou - občanský průkaz oprávněného příjemce důchodu /zákonného zástupce, opatrovníka/ a navrhovaného zvláštního příjemce - doklad o tom, kým je vyplácena dávka důchodového pojištění (výměr důchodu)
11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
Žádost o ustanovení zvláštního příjemce důchodu je k vyzvednutí na Magistrátu města Kladna, Odbor sociální - oddělení sociální práce, krizového řízení a bezpečnosti, pí Silvie Pavlíková, DiS., tel. linka 730, budova C, vchod C2, přízemí. nebo je k dispozici ke stažení viz. níže.
12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit
Bez poplatku.
13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení
Žádost bude vyřízena nejpozději do 30-ti dnů, další řízení na ČSSZ.
14. Kteří jsou další účastnící (dotčení) řešení životní situace
Účastníkem řízení je oprávněný příjemce dávky důchodového pojištění a navrhovaný zvláštní příjemce.
15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány
Součástí tiskopisu žádosti je i vyjádření ošetřujícího lékaře ke zdravotnímu stavu oprávněného příjemce dávky důchodového pojištění.
16. Elektronická služba, kterou lze využít
17. Podle kterého právního předpisu se postupuje
Zákon č. 582/1991 Sb. /§ 10 a §118/, o organizaci a provádění sociálního zabezpečení, ve znění pozdějších předpisů.
18. Jaké jsou související předpisy
zákon č. 155/1995 Sb., o důchodovém pojištění, ve znění pozdějších předpisů /§ 64/
· zákon č. 500/2004 Sb., o správním řízení, ve znění pozdějších předpisů
19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují
Proti rozhodnutí se lze odvolat do 15-ti dnů ode dne jeho doručení ke Krajskému úřadu Středočeského kraje prostřednictvím Magistrátu města Kladna.
20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinnosti
Při nedodržení povinnosti využívat dávku důchodového pojištění pouze ve prospěch oprávněného, bude rozhodnutí o ustanovení zvláštního příjemce dávky důchodového pojištění zrušeno.
21. Nejčastější dotazy
Jak dlouho trvá řízení.
22. Další informace
Dávky důchodového pojištění se vyplácejí prostřednictvím poštovní poukázky. Na základě žádosti příjemce dávek důchodového pojištění se dávka poukazuje na účet příjemce u banky. Formulář žádosti o výplatu dávek důchodového pojištění na účet u banky je k dispozici na okresních správách sociálního zabezpečení nebo ke stažení na internetových stránkách České správy sociálního zabezpečení.
http://www.cssz.cz/cz/tiskopisy/duchodove-pojisteni.htm
23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů nebo v jiné formě
ČSSZ
24. Související životní situace a návody, jak je řešit
Včasné řešení zdr. situace v rodině.
25. Za správnost popisu odpovídá útvar
Magistrát města Kladno, Odbor sociální – oddělení sociální práce, krizového řízení a bezpečnosti
26. Kontaktní osoba
Bc. Silvie Pavlíková, DiS., oddělení sociální práce, krizového řízení a bezpečnosti
silvie.pavlikova@mestokladno.cz
27. Popis je zpracován podle právního stavu ke dni
17. 10. 2019
28. Popis byl naposledy aktualizován
17. 10. 2019
29. Datum konce platnosti popisu
--- Neuvedeno ---
30. Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace
--- Neuvedeno ---