Ustanovení zvláštního příjemce dávky důchodového pojištění

Formuláře:

1. Identifikační číslo

--- Neuvedeno ---

2. Kód

--- Neuvedeno ---

3. Pojmenování (název) životní situace

Ustanovení zvláštního příjemce dávky důchodového pojištění

4. Základní informace k životní situaci

Oprávněný příjemce dávky důchodového pojištění nemůže ze zdravotních důvodů přebírat dávky důchodového pojištění

5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)

Oprávněný příjemce dávky důchodového pojištění, jeho zákonný zástupce, opatrovník nebo navrhovaný zvláštní příjemce dávky důchodového pojištění.

6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

Ve věci ustanovení zvláštního příjemce dávky důchodového pojištění rozhoduje obecní úřad podle místa trvalého bydliště oprávněného příjemce dávky důchodového pojištění.

Oprávněný nebo navrhovaný zvláštní příjemce dávky důchodového pojištění podá žádost /jejíž součástí je i vyjádření lékaře ke zdravotnímu stavu oprávněného/ na příslušném obecním úřadě, po doložení potřebných dokladů je vydáno rozhodnutí o ustanovení zvláštního příjemce. Jakmile je rozhodnutí pravomocné je zasláno přímo plátci důchodu, který zajistí výplatu dávky k rukám zvláštního příjemce /do 3 měsíců/.

7. Jakým způsobem zahájit řešení životní situace

Správní řízení je zahájeno dnem podání žádosti na předepsaném tiskopise.

8. Na které instituci životní situace řešit

Magistrát města Kladna

9. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit

Odbor sociální – oddělení sociální práce, krizového řízení a bezpečnosti
pracoviště: nám. 17. listopadu 2840,Kladno
Úřední hodiny: pondělí, středa 8.00 – 18.00 hod, čtvrtek 8.00 – 15.00 hod.

10. Jaké doklady je nutné mít s sebou

Jaké doklady je nutné mít s sebou - občanský průkaz oprávněného příjemce důchodu /zákonného zástupce, opatrovníka/ a navrhovaného zvláštního příjemce - doklad o tom, kým je vyplácena dávka důchodového pojištění (výměr důchodu)

11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici

Žádost o ustanovení zvláštního příjemce důchodu je k vyzvednutí na Magistrátu města Kladna, Odbor sociální - oddělení sociální práce, krizového řízení a bezpečnosti, pí Silvie Pavlíková, DiS., tel. linka 730, budova C, vchod C2, přízemí. nebo je k dispozici ke stažení viz. níže.

12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit

Bez poplatku.

13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

Žádost bude vyřízena nejpozději do 30-ti dnů, další řízení na ČSSZ.

14. Kteří jsou další účastnící (dotčení) řešení životní situace

Účastníkem řízení je oprávněný příjemce dávky důchodového pojištění a navrhovaný zvláštní příjemce.

15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány

Součástí tiskopisu žádosti je i vyjádření ošetřujícího lékaře ke zdravotnímu stavu oprávněného příjemce dávky důchodového pojištění.

16. Elektronická služba, kterou lze využít

www.mestokladno.cz

17. Podle kterého právního předpisu se postupuje

Zákon č. 582/1991 Sb. /§ 10 a §118/, o organizaci a provádění sociálního zabezpečení, ve znění pozdějších předpisů.

18. Jaké jsou související předpisy

zákon č. 155/1995 Sb., o důchodovém pojištění, ve znění pozdějších předpisů /§ 64/
· zákon č. 500/2004 Sb., o správním řízení, ve znění pozdějších předpisů

19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují

Proti rozhodnutí se lze odvolat do 15-ti dnů ode dne jeho doručení ke Krajskému úřadu Středočeského kraje prostřednictvím Magistrátu města Kladna.

20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinnosti

Při nedodržení povinnosti využívat dávku důchodového pojištění pouze ve prospěch oprávněného, bude rozhodnutí o ustanovení zvláštního příjemce dávky důchodového pojištění zrušeno.

21. Nejčastější dotazy

Jak dlouho trvá řízení.

22. Další informace

Dávky důchodového pojištění se vyplácejí prostřednictvím poštovní poukázky. Na základě žádosti příjemce dávek důchodového pojištění se dávka poukazuje na účet příjemce u banky. Formulář žádosti o výplatu dávek důchodového pojištění na účet u banky je k dispozici na okresních správách sociálního zabezpečení nebo ke stažení na internetových stránkách České správy sociálního zabezpečení.

http://www.cssz.cz/cz/tiskopisy/duchodove-pojisteni.htm

23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů nebo v jiné formě

ČSSZ

24. Související životní situace a návody, jak je řešit

Včasné řešení zdr. situace v rodině.

25. Za správnost popisu odpovídá útvar

Magistrát města Kladno, Odbor sociální – oddělení sociální práce, krizového řízení a bezpečnosti

26. Kontaktní osoba

Bc. Silvie Pavlíková, DiS., oddělení sociální práce, krizového řízení a bezpečnosti
silvie.pavlikova@mestokladno.cz

27. Popis je zpracován podle právního stavu ke dni

17. 10. 2019

28. Popis byl naposledy aktualizován

17. 10. 2019

29. Datum konce platnosti popisu

--- Neuvedeno ---

30. Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace

--- Neuvedeno ---

Vaše žádost se zakládá, prosím vyčkejte...