Ztráta, odcizení, poškození nebo zničení řidičského průkazu

Formuláře:

1. Identifikační číslo

--- Neuvedeno ---

2. Kód

--- Neuvedeno ---

3. Pojmenování (název) životní situace

Ztráta, odcizení, poškození nebo zničení řidičského průkazu

4. Základní informace k životní situaci

Držitel řidičského průkazu při ztrátě, odcizení, poškození nebo zničení svého řidičského průkazu je povinen tuto skutečnost neprodleně oznámit kterémukoliv úřadu obce s rozšířenou působností.

5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)

Držitel řidičského průkazu

6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

Splnění všech požadovaných náležitostí.

7. Jakým způsobem zahájit řešení životní situace

Neprodleně oznamte tuto skutečnost kterémukoliv úřadu obce s rozšířenou působností. Ztrátu a zejména odcizení průkazu doporučujeme ohlásit také Policii České republiky.

8. Na které instituci životní situace řešit

Lze řešit na kterémkoliv úřadu obce s rozšířenou působností.

9. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit

Na kterémkoliv úřadu obce s rozšířenou působností, nebo                                                                                  
Magistrát města Kladna, Centrum správních agend, Náměstí Svobody 1960, 272 01 Kladno, Odbor správní, Oddělení dopravně správních agend

Úřední hodiny pracoviště Centrum správních agend:
Pondělí, středa 08:00 – 12:00   13:00 – 18:00 hodin
Úterý, čtvrtek   08:00 – 12:00   13:00 – 15:00 hodin

10. Jaké doklady je nutné mít s sebou

Na úřadě předložte :

  • platný doklad totžnosti
  • při poškození průkazu i poškozený řidičský průkaz. 

11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici

Žádost o vydání řidičského průkazu je k dispozici na příslušném úřadu.
Oznámení držitele dokladu o odcizení, ztrátě, poškození nebo zničení řidičského průkazu.

12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit

Správní poplatek činí 200 ,- Kč, lze uhradit v hotovosti nebo platební kartou.
V případě žádosti o vydání řidičského průkazu ve lhůtě do 5 dnů je správní poplatek 700,- Kč.
V případě podání elektronické žádosti sleva na poplatku 20%. 

13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

Bezodkladně po oznámení ztráty, odcizení, poškození nebo zničení platného řidičského průkazu vydá úřad držiteli řidičského oprávnění "Potvrzení o oznámení ztráty, odcizení, poškození nebo zničení řidičského průkazu".

Toto potvrzení platí 30 dnů ode dne jeho vydání, po tuto dobu nahrazuje řidičský průkaz, platí pouze na území České republiky.

Nový řidičský průkaz bude vydán ve lhůtě do 20 kalendářních dnů ode dne podání žádosti, popř. ve lhůtě do 5 pracovních dnů.

14. Kteří jsou další účastnící (dotčení) řešení životní situace

Další účastníci postupu nejsou stanoveni.

15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány

Další činnosti nejsou stanoveny.

16. Elektronická služba, kterou lze využít

Oznámení držitele dokladu o odcizení, ztrátě, poškození nebo zničení řidičského průkazu je možno podat elektronicky prostřednictvím Portálu občana nebo Portálu dopravy.

17. Podle kterého právního předpisu se postupuje

Zákon č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích a o změnách některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů.

18. Jaké jsou související předpisy

Zákon č. 634/2004 Sb., o správních poplatcích
Zákon č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů
Vyhláška č. 31/2001 Sb., o řidičských průkazech a o registru řidičů, ve znění pozdějších předpisů.

19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují

Opravné prostředky nejsou stanoveny.

20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinnosti

V případě uvedení nesprávných nebo neúplných údajů správnímu orgánu anebo zatajení požadovaných údajů může být uložena sankce podle zákona č. 251/2016 Sb., o některých přestupcích.

21. Nejčastější dotazy

--- Neuvedeno ---

22. Další informace

Centrum správních agend Kladno

23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů nebo v jiné formě

internetové stránky Ministerstva dopravy České republiky: www.mdcr.cz
internetové stránky Statutárního města Kladna : http://www.mestokladno.cz/
email: Odbor správní – Oddělení dopravně správních agend
jiri.tesar@mestokladno.cz, ludmila.smrzova@mestokladno.cz,
marketa.mala@mestokladno.cz, monika.permanova@mestokladno.cz

24. Související životní situace a návody, jak je řešit

--- Neuvedeno ---

25. Za správnost popisu odpovídá útvar

Magistrát města Kladna,
Odbor správní, DSA – evidence ŘP

26. Kontaktní osoba

Mgr. Jiří Tesař, tel. 312 604 671

27. Popis je zpracován podle právního stavu ke dni

01.01.2024

28. Popis byl naposledy aktualizován

09.01.2024

29. Datum konce platnosti popisu

Není stanoven

30. Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace

--- Neuvedeno ---

Vaše žádost se zakládá, prosím vyčkejte...