Vystavení smlouvy o nájmu bytu v majetku Statutárního města Kladna

Formuláře:

1. Identifikační číslo

--- Neuvedeno ---

2. Kód

--- Neuvedeno ---

3. Pojmenování (název) životní situace

Žádost o vystavení smlouvy o nájmu bytu (zahrnuje přechod nájmu bytu v majetku Statutárního města Kladna, vystavení nebo úpravu smlouvy o nájmu bytu na základě změny).

4. Základní informace k životní situaci

Na základě Občanského zákoníku – pasáže o nájmu bytu, nájemci mají povinnost pronajímateli nahlásit jakékoliv změny, které s nájmem bytu souvisí a tyto skutečnosti je potřeba ve smlouvě o nájmu bytu upravit. 

5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)

V uvedené věci mohou jednat nájemci bytu, kteří mají se Statutárním městem Kladnem uzavřenou platnou smlouvu o nájmu bytu nebo spolunájemci bytu, kteří žádají o přechod nájmu bytu v majetku Statutárního města Kladna, vystavení nebo úpravu smlouvy o nájmu bytu na základě změny.  

6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

Hlavní podmínkou je podání řádně vyplněného formuláře „Žádost o vystavení smlouvy o nájmu bytu“ spolu s přílohami, na jejichž základě se změna smlouvy o nájmu bytu požaduje.

7. Jakým způsobem zahájit řešení životní situace

Způsob podání žádosti žadatelem:


a) žádost musí vždy obsahovat osobní údaje žadatele, souhlas se zpracováním osobních údajů, potvrzení SBF Kladno s.r.o. a Odboru finančního, že žadatel nedluží Statutárnímu městu Kladnu.

b) žádosti se odevzdávají do podatelny Magistrátu 

Vyhodnocení žádostí


1. Postup při přechodu nájmu (vystavení smlouvy o nájmu): 

a) SBF prověří okolnosti přechodu nájmu bytu (vystavení smlouvy o nájmu)   

b) SBF předloží návrh na souhlas, případně nesouhlas s přechodem nájmu bytu (vystavení smlouvy o nájmu)

2. Vznik nájmu bytu 


Rada města na základě předloženého návrhu rozhodne o přechodu nájmu bytu (vystavení smlouvy o nájmu).

 

8. Na které instituci životní situace řešit

Statutární město Kladno zastoupené SBF Kladno s.r.o.

9. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit

Statutární město Kladno zastoupené SBF Kladno s.r.o.
nám. Starosty Pavla 13
272 01 Kladno
telefon 312 245 679 Ing. J. Tesaříková

Úřední hodiny SBF Kladno s.r.o. 
Pondělí: 8.00 – 12.00   13.00 – 17.00
Středa: 8.00 – 12.00   13.00 – 17.00

10. Jaké doklady je nutné mít s sebou

Hlavní podmínkou je řádně vyplněný formulář „Žádost o vystavení smlouvy o nájmu bytu“ spolu s přílohami, na jejichž základě se změna smlouvy o nájmu bytu požaduje (kopie smlouvy o nájmu bytu, kopie úmrtního listu (při úmrtí manžela/ky), kopie oddacího listu (při změně příjmení), kopie rozhodnutí matriky o změně jména či příjmení, kopie dokladu o rozvodu, kopie dokladu o odstěhování, kopie soudního rozhodnutí apod.)

11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici

V uvedené věci je potřeba formulář „Žádost o vystavení smlouvy o nájmu bytu“, který mohou žadatelé získat na Magistrátu města Kladna – v informačním centru a na SBF Kladno s.r.o.

Další možností získání formuláře je jeho stažení z webových stránek Města Kladna, uloženého na adrese www.mestokladno.cz  v sekci Magistrát – Úřad → Jak si vyřídím → Potřebuji vyřídit → Bytové záležitosti → Bytové záležitosti → Žádost o prodloužení smlouvy o nájmu bytu.

Poznámka:

V samotném formuláři „Žádost o vystavení smlouvy o nájmu bytu“ jsou žadatelé informováni:

Informujeme Vás jako subjekt údajů (dále jen „subjekt údajů“), že společnost SBF Kladno s.r.o., 
IČ 256 83 381, bude správcem a zpracovatelem osobních údajů subjektů údajů ve smyslu Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů) a ve smyslu zákona č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů. Zpracovávány budou informace poskytnuté na tomto formuláři a jeho přílohách, a to pro účely shromáždění podkladů pro případné uzavření smluvního vztahu mezi Vámi a Statutárním městem Kladnem (smlouva o nájmu bytu) a následně budou za tímto účelem předány Statutárnímu městu Kladnu, resp. jeho orgánům (Magistrát města Kladna, Rada města Kladna, Zastupitelstvo města Kladna) a odborům (zejm. Odbor správy majetku Magistrátu města Kladna). 
Osobní údaje budou zpracovány po dobu nezbytně nutnou ke splnění daného účelu a dále s nimi bude naloženo v souladu s platnými a účinným předpisy na ochranu osobních údajů a podle platného spisového a skartačního řádu společnosti SBF Kladno s.r.o.  
Jako subjekt údajů máte právo požadovat od správce přístup ke zpracovávaným osobním údajům, požadovat jejich opravu, výmaz anebo omezení zpracování a právo vznést námitku proti takovému zpracování, právo na přenositelnost zpracovávaných osobních údajů a právo podat stížnost u Úřadu na ochranu osobních údajů.
Podrobné informace o ochraně osobních údajů jsou uvedeny na oficiálních webových stránkách SBF Kladno s.r.o. www.sbf.cz/cz/gdpr v sekci GDPR.
Kontaktní místo ve věci osobních údajů pro subjekty údajů je nám. Starosty Pavla 13, 272 01 Kladno.
Kontaktní e-mail ve věci osobních údajů pro subjekty údajů je gdpr@sbf.cz.
Zároveň Vás informujeme, že podrobné informace o ochraně osobních údajů zpracovávaných Statutárním městem Kladnem jsou uvedeny na jeho oficiálních webových stránkách https://mestokladno.cz/ochrana-osobnich-udaju

12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit

Poplatky neúčtujeme, ale mohou nastat poplatky:

Magistrát města Kladna - oddělení matriky:

• za jednu ověřenou listinu (pokud by žadatel chtěl ověřit nájemní smlouvu, popř. jiné listiny) se účtuje správní poplatek 30,- Kč v hotovosti/ za jednu ověřenou stránku listiny A4.

Magistrát města Kladna - oddělení matriky, nebo informační centrum:

• za kopírování listiny se účtuje poplatek 3,- Kč v hotovosti/ za jednu okopírovanou stránku A4

13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

Vyřízení údajů poskytnutých prostřednictvím formuláře „Žádost o vystavení smlouvy o nájmu bytu“ trvá přibližně cca 6 – 8 týdnů.

14. Kteří jsou další účastnící (dotčení) řešení životní situace

--- Neuvedeno ---

15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány

--- Neuvedeno ---

16. Elektronická služba, kterou lze využít

--- Neuvedeno ---

17. Podle kterého právního předpisu se postupuje

Statutární město Kladno postupuje dle příslušných právních norem uvedených v Občanském zákoníku a také dle platných „Pravidel hospodaření s byty v majetku Statutárního města Kladna“.

18. Jaké jsou související předpisy

--- Neuvedeno ---

19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují

Za opravné prostředky lze v této věci vznést: dodatečná doplnění k žádosti, popř. odvolání k zaslanému vyrozumění.

20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinnosti

Občan v žádosti potvrzuje, že všechny údaje, které v žádosti uvedl, jsou pravdivé. V případě uvedení nepravdivých informací, se může Statutární město Kladno obrátit na soud.

21. Nejčastější dotazy

--- Neuvedeno ---

22. Další informace

--- Neuvedeno ---

23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů nebo v jiné formě

--- Neuvedeno ---

24. Související životní situace a návody, jak je řešit

--- Neuvedeno ---

25. Za správnost popisu odpovídá útvar

Statutární město Kladno zastoupené SBF Kladno s.r.o.

26. Kontaktní osoba

Ing. Jana Tesaříková

27. Popis je zpracován podle právního stavu ke dni

11.7.2024

28. Popis byl naposledy aktualizován

11.7.2024

29. Datum konce platnosti popisu

Nestanoveno

30. Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace

--- Neuvedeno ---

Vaše žádost se zakládá, prosím vyčkejte...