1. Identifikační číslo
--- Neuvedeno ---
2. Kód
--- Neuvedeno ---
3. Pojmenování (název) životní situace
Vydání řidičského průkazu/udělení řidičského oprávnění
4. Základní informace k životní situaci
ŘP se vydává osobě, která je držitelem řidičského oprávnění (žadatel o vydání ŘP musí být držitelem řidičského oprávnění), nebo tomu, kdo splní podmínky pro jeho udělení.
5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)
Osoba, které bylo uděleno řidičské oprávnění.
6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace
Splnění všech náležitostí daných zákonem.
7. Jakým způsobem zahájit řešení životní situace
Žádost obdržíte a podepíšete přímo u přepážky ŘP a nejde podat na základě plné moci..
8. Na které instituci životní situace řešit
Lze řešit na kterémkoliv úřadu obce s rozšířenou působností.
9. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit
Na kterémkoliv úřadu obce s rozšířenou působností, nebo
Magistrát města Kladna, Centrum správních agend, Náměstí Svobody 1960, 272 01 Kladno, Odbor správní, Oddělení dopravně správních agend
Úřední hodiny pracoviště Centrum správních agend:
Pondělí, středa 08:00 – 12:00 13:00 – 18:00 hodin
Úterý, čtvrtek 08:00 – 12:00 13:00 – 15:00 hodin
10. Jaké doklady je nutné mít s sebou
Na úřadě předložte:
- doklad o odborné způsobilosti k řízení motorových vozidel zařazených do příslušné skupiny vozidel, který nesmí být starší než 6 měsíců
- platný doklad totožnosti
- posudek o zdravotní způsobilosti
11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
Formulář žádost o vydání řidičského průkazu se nevypisuje, podepíše se na přepážce
12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit
Správní poplatek činí 200,- Kč v případě vydání řidičského průkazu z důvodu rozšíření, ztráty, odcizení, poškození, změny osobních údajů, při vydání prvního řidičského průkazu, při zápisu profesní způsobilosti k řízení motorových vozidel. V případě žádosti o vydání řidičského průkazu ve lhůtě do 5 pracovních dnů správní poplatek činí 700,- Kč (nelze požádat v případě vydání prvního řidičského průkazu).
13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení
V případě udělení řidičského oprávnění bude Vaše žádost vyřízena ve lhůtě do 20 dnů od podání. Při výměně řidičského průkazu lze žádost vyřídit ve lhůtě do 5 pracovních dnů.
14. Kteří jsou další účastnící (dotčení) řešení životní situace
Další účastníci postupu nejsou stanoveni.
15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány
Řidičský průkaz musíte převzít osobně nebo prostřednictvím zmocněnce, který se prokáže úředně ověřenou plnou mocí.
16. Elektronická služba, kterou lze využít
Tuto situaci je možné řešit zasláním žádosti elektronickou formou prostřednictvím Portálu občana nebo Portálu dopravy pouze v případě výměny řidičského průkazu z důvodu konce platnosti dokladu ve lhůtě kratší než 3 měsíce před koncem platnosti dokladu.
17. Podle kterého právního předpisu se postupuje
Zákon č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích a o změnách některých zákonů
Zákon č. 500/2004 Sb., správní řád
18. Jaké jsou související předpisy
Zákon č. 634/2004 Sb., o správních poplatcích
Zákon č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů
Vyhláška č. 31/2001 Sb., o řidičských průkazech a o registru řidičů, ve znění pozdějších předpisů.
19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují
Pokud je žádosti vyhověno, opravné prostředky nejsou stanoveny.
Jestliže žádosti vyhověno není, lze podat ve lhůtě do 15 dnů odvolání v souladu s poučením obsaženým v příslušném rozhodnutí.
20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinnosti
V případě uvedení nesprávných nebo neúplných údajů správnímu orgánu anebo zatajení požadovaných údajů může být uložena sankce podle zákona č. 251/2016 Sb., o některých přestupcích.
21. Nejčastější dotazy
--- Neuvedeno ---
22. Další informace
Centrum správních agend Kladno
23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů nebo v jiné formě
internetové stránky Ministerstva dopravy České republiky: www.mdcr.cz
internetové stránky Statutárního města Kladna : http://www.mestokladno.cz/
email: Odbor správní – Oddělení dopravně správních agend
jiri.tesar@mestokladno.cz, ludmila.smrzova@mestokladno.cz,
marketa.mala@mestokladno.cz, monika.permanova@mestokladno.cz
24. Související životní situace a návody, jak je řešit
--- Neuvedeno ---
25. Za správnost popisu odpovídá útvar
Magistrát města Kladna,
Odbor správní, DSA – evidence ŘP
26. Kontaktní osoba
Mgr. Jiří Tesař, tel. 312 604 671
27. Popis je zpracován podle právního stavu ke dni
01.01.2024
28. Popis byl naposledy aktualizován
09.01.2024
29. Datum konce platnosti popisu
Není stanoven
30. Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace
--- Neuvedeno ---