1. Identifikační číslo
--- Neuvedeno ---
2. Kód
--- Neuvedeno ---
3. Pojmenování (název) životní situace
Nedoplatek na pokutě
4. Základní informace k životní situaci
Pokuta udělená jiným odborem magistrátu např. odborem výstavby, živnostenským odborem, odborem životního prostředí, odborem správním, městskou policií atd. vymáhá odbor finanční, oddělení daní a poplatků.
5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)
Pouze daňový dlužník, kterému byla udělena pokuta.
6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace
Odbor finanční, oddělení daní a poplatků, vymáhá pravomocná a vykonatelná rozhodnutí o pokutě vydaná jinými odbory Magistrátu města Kladna. Na uvedeném oddělení je možné nahlédnout do spisu, kdo pokutu uložil a za jaký přestupek.
7. Jakým způsobem zahájit řešení životní situace
V případě obdržení upozornění nebo složenky k úhradě dlužného nedoplatku v náhradním termínu je třeba poplatek zaplatit. Pokud již bylo učiněno, kontaktovat pracovníky odd. daní a poplatků a doložit doklad o zaplacení.
Proti obdrženému/né upozornění nebo složence k úhradě dlužného nedoplatku v náhradním termínu nelze v odvolání uplatňovat důvod, který by měl vliv na udělení pokuty – např. přestupek spáchal někdo jiný, neobdržel jsem rozhodnutí o pokutě atp. Argumenty tohoto typu je třeba uplatnit v odvolacím řízení při udělení pokuty, nikoli při jejím vymáhání.
Rozhodující je pravomocné rozhodnutí o pokutě.
8. Na které instituci životní situace řešit
Magistrát města Kladna
9. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit
Odbor finanční, oddělení daní a poplatků
nám. Starosty Pavla 44
Kladno
přízemí, dveře číslo 005
tel. 312 604 367, 312 604 366, 312 604 185
Platbu je možné provést na pokladnách pracovišť magistrátu i v místních úřadovnách.
Úřední hodiny pracovišť Magistrátu města Kladna.
10. Jaké doklady je nutné mít s sebou
Platný průkaz totožnosti.
Rozhodnutí o udělené pokutě.
11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
Žádné formuláře se nevyplňují.
12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit
Předmětem vymáhání je udělená pokuta, další poplatky včetně navýšení, penalizace apod. není účtováno.
Nedoplatek na pokutě lze uhradit:
a. poštovní poukázkou,
b. převodem na účet Magistrátu města Kladna,
c. v hotovosti na pokladnách Magistrátu města Kladna
Ve všech výše uvedených případech je nutné uvést správnou identifikaci platby. Informace o č. účtu a variabilním symbolu poskytne pracovník oddělení daní a poplatků.
Platbu je možné provést na pokladnách pracovišť magistrátu i v místních úřadovnách.
Úřední hodiny pracovišť Magistrátu města Kladna.
13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení
Nejsou stanoveny
14. Kteří jsou další účastnící (dotčení) řešení životní situace
--- Neuvedeno ---
15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány
--- Neuvedeno ---
16. Elektronická služba, kterou lze využít
--- Neuvedeno ---
17. Podle kterého právního předpisu se postupuje
Vymáhání pokut se provádí podle zákona č. 280/2009 Sb., daňový řád, ve znění pozdějších předpisů.
18. Jaké jsou související předpisy
--- Neuvedeno ---
19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují
Proti pravomocnému rozhodnutí o pokutě nelze použít žádné opravné prostředky, dle zákona č. 280/2009 Sb., daňový řád, ve znění pozdějších předpisů.
20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinnosti
V případě, že není dlužná částka uhrazena, je zahájeno vymáhání (původní částka je navýšena o náklady exekuce).
21. Nejčastější dotazy
--- Neuvedeno ---
22. Další informace
--- Neuvedeno ---
23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů nebo v jiné formě
--- Neuvedeno ---
24. Související životní situace a návody, jak je řešit
--- Neuvedeno ---
25. Za správnost popisu odpovídá útvar
Oddělení daní a poplatků odboru finančního MMK
26. Kontaktní osoba
Bc. Monika Věprovská
27. Popis je zpracován podle právního stavu ke dni
14. 1. 2022
28. Popis byl naposledy aktualizován
14. 1. 2022
29. Datum konce platnosti popisu
Není stanoven
30. Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace
--- Neuvedeno ---