Formuláře:
1. Identifikační číslo
--- Neuvedeno ---
2. Kód
--- Neuvedeno ---
3. Pojmenování (název) životní situace
Místní poplatek z pobytu
4. Základní informace k životní situaci
Předmětem poplatku je úplatný pobyt trvající nejvýše 60 po sobě jdoucích kalendářních dnů u jednotlivého poskytovatele pobytu. Předmětem poplatku není pobyt, při kterém je na základě zákona omezována osobní svoboda. Poplatníkem poplatku je osoba, která v obci není přihlášená.
5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)
Plátcem poplatku je poskytovatel úplatného pobytu a je povinen vybrat poplatek od poplatníka.
6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace
7. Jakým způsobem zahájit řešení životní situace
Oznámit skutečnosti dle bodu 6.
8. Na které instituci životní situace řešit
Magistrát města Kladna
9. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit
Odbor finanční, oddělení daní a poplatků
nám. Starosty Pavla 44
Kladno
tel.: 312 604 351, email: ivana.malinova@mestokladno.cz nebo odbor.financni@mestokladno.cz
Úřední hodiny Magistrátu města Kladna.
10. Jaké doklady je nutné mít s sebou
Průkaz totožnosti, výpis z obchodního rejstříku, vyplněný formulář k ohlašovací povinnosti.
11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
Formulář pro splnění ohlašovací povinnosti je k dispozici na Odboru finančním, Magistrátu města Kladna v kanceláři č. 5, nebo v záhlaví této stránky.
12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit
Sazba poplatku činí 15 Kč za každý započatý den, s výjimkou dne jeho počátku.
Poplatek z pobytu lze uhradit:
1. převodem na účet Magistrátu města Kladna č. 19 - 729141/0100, s příslušným variabilním symbolem.
Variabilní symbol - Vám sdělí správce místního poplatku na tel. čísle 312 604 351. VS zůstává stejné i pro další platební období.
2. v hotovosti v pokladnách Magistrátu města Kladna.
Poplatky je možné hradit na pracovištích MMK v platných úředních hodinách.
13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení
Ohlašovací povinnost je poplatník povinen splnit do 15 dnů od zahájení činnosti a poplatek je povinen uhradit do 15 dnů po skončení čtvrtletí.
14. Kteří jsou další účastnící (dotčení) řešení životní situace
--- Neuvedeno ---
15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány
--- Neuvedeno ---
16. Elektronická služba, kterou lze využít
--- Neuvedeno ---
17. Podle kterého právního předpisu se postupuje
Správa poplatku z pobytu (evidence, vyměření, vymáhání atd.) se provádí podle zákona č. 280/2009 Sb., daňový řád, ve znění pozdějších předpisů. Poplatek je stanoven v souladu se zákonem 565/1990 Sb., o místních poplatcích, ve znění pozdějších předpisů.
18. Jaké jsou související předpisy
--- Neuvedeno ---
19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují
Pokud není poplatek uhrazen včas a ve správné výši, je plátci zaslán platební výměr. Proti tomuto rozhodnutí lze podat ve stanovené lhůtě odvolání.
20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinnosti
Pokud není poplatek uhrazen včas nebo ve správné výši, může být zvýšen dle zákona č. 565/1990 Sb., o místních poplatcích, ve znění pozdějších předpisů, až na trojnásobek.
21. Nejčastější dotazy
--- Neuvedeno ---
22. Další informace
--- Neuvedeno ---
23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů nebo v jiné formě
--- Neuvedeno ---
24. Související životní situace a návody, jak je řešit
--- Neuvedeno ---
25. Za správnost popisu odpovídá útvar
Oddělení daní a poplatků odboru finančního MMK
26. Kontaktní osoba
Bc. Monika Věprovská
27. Popis je zpracován podle právního stavu ke dni
14. 1. 2022
28. Popis byl naposledy aktualizován
14. 1. 2022
29. Datum konce platnosti popisu
Není stanoven
30. Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace
--- Neuvedeno ---